Gå til indhold
Artikel 1 – Benægtelser
I disse vilkår og betingelser har følgende udtryk følgende betydning:
Reflektionsperiode: den periode, inden for hvilken forbrugeren kan benytte sig af
udøve sin fortrydelsesret;
Forbruger: den fysiske person, der ikke handler i
udøvelse af et erhverv eller en virksomhed og indgåelse af en fjernsalgsaftale med den erhvervsdrivende;
Dag: kalenderdag;
Varighedsaftale: en fjernsalgsaftale vedrørende
en række produkter og/eller tjenester, levering og/eller
købsforpligtelsen er spredt over tid;
Varigt medium: ethvert instrument, der gør det muligt for forbrugeren eller iværksætteren at lagre oplysninger, der er personlige for ham
målrettet, skal opbevares på en måde, der letter fremtidig konsultation og
uændret gengivelse af den lagrede information mulig
laver.
Fortrydelsesret: Forbrugerens mulighed for at fortryde aftalen inden for
at give afkald på fortrydelsesfristen for fjernsalgsaftalen;
Iværksætter: den fysiske eller juridiske person, der sælger produkter og/eller
tilbyder fjerntjenester til forbrugere;
Fjernkontrakt: en aftale, hvorved inden for rammerne af
af et salgssystem organiseret af iværksætteren
fjerntliggende fra produkter og/eller tjenester, indtil og inklusive lukningen af
aftalen udelukkende anvender en eller flere teknikker til fjernkommunikation;
Fjernkommunikationsteknologi: betyder, at det kan være
bruges til at indgå en aftale, uden
Forbruger og iværksætter er i samme rum på samme tid
komme sammen.
Generelle vilkår og betingelser: disse generelle vilkår og betingelser for iværksætteren.
Artikel 2 – Multinet-iværksætterens identitet
Spaarnrijkstraat, 2024, Haarlem;
E-mailadresse: [E-MAILADRESSE]
Handelskammerets nummer: 97711268
Momsregistreringsnummer: [MOMSNUMMER]
Artikel 3 – Anvendelsesområde
Disse generelle vilkår og betingelser gælder for alle tilbud fra
iværksætteren og på enhver aftale indgået den
afstand og ordrer mellem iværksætter og forbruger.
Før fjernsalgsaftalen indgås, skal teksten
af disse generelle vilkår og betingelser, der er tilgængelige for forbrugeren
Hvis dette ikke er rimeligt muligt, inden
Når der indgås en fjernsalgsaftale, skal det angives, at
De generelle vilkår og betingelser kan ses hos iværksætteren, og de kan findes på
forbrugerens anmodning vil blive behandlet hurtigst muligt uden beregning
sendt.
Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, som en undtagelse fra det foregående afsnit og før aftalens indgåelse,
aftalen om afstand, teksten i disse generelle vilkår og betingelser
stilles elektronisk til rådighed for forbrugeren
placeret på en sådan måde, at den kan bruges af forbrugeren på en
kan opbevares på en enkel måde på et holdbart
databærer. Hvis dette ikke er rimeligt muligt, vil det blive angivet, inden fjernsalgsaftalen indgås
hvor de generelle vilkår og betingelser kan ses elektronisk
tages til efterretning, og at de stilles til rådighed på forbrugerens anmodning
vil blive leveret gratis elektronisk eller på anden måde
sendt.
I tilfælde af at der ud over disse generelle vilkår og betingelser,
specifikke produkt- eller tjenestebetingelser gælder,
Andet og tredje afsnit finder tilsvarende anvendelse, og
forbruger i tilfælde af modstridende generelle vilkår og betingelser
altid stol på den gældende bestemmelse, der gælder for ham
er mest gunstig.
Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser
blive ugyldige eller ophæves helt eller delvist når som helst
hvis aftalen og disse vilkår og betingelser forbliver i kraft
Andre bestemmelser forbliver i kraft, og den relevante bestemmelse vil blive aftalt i gensidig høring
straks erstattes af en bestemmelse, der så tæt som muligt på originalens indhold.
Situationer, der ikke er dækket af disse generelle vilkår og betingelser,
skal vurderes 'i ånden' af disse generelle
vilkår og betingelser.
Usikkerheder omkring forklaringen eller indholdet af en eller flere
Bestemmelserne i vores vilkår og betingelser skal fortolkes "i ånden" af disse vilkår og betingelser.
Artikel 4 – Tilbuddet
Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er underlagt
betingelser, vil dette blive udtrykkeligt angivet i tilbuddet
nævnt.
Tilbuddet er uforpligtende. Iværksætteren er berettiget til tilbuddet
at ændre og tilpasse sig.
Tilbuddet indeholder en fuldstændig og præcis beskrivelse af
produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er tilstrækkelig
detaljeret for at muliggøre en korrekt vurdering af tilbuddet af
for at gøre det muligt for forbrugeren. Hvis iværksætteren bruger
Billederne er en korrekt gengivelse af de tilbudte produkter og/eller tjenester. Åbenlyse fejl eller mangler i tilbuddet er ikke bindende for den erhvervsdrivende.
Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende.
og kan ikke give anledning til erstatning eller opsigelse
af aftalen.
Billeder af produkterne er en korrekt gengivelse
af de tilbudte produkter. Virksomheden kan ikke garantere
at de viste farver svarer nøjagtigt til de virkelige farver
produkternes farver.
Hvert tilbud indeholder oplysninger, som forbrugeren kan bruge. Alle billeder, specifikationer og data i tilbuddet er vejledende.
og kan ikke give anledning til erstatning eller opsigelse
af aftalen.
Billeder af produkterne er en korrekt gengivelse
af de tilbudte produkter. Virksomheden kan ikke garantere
at de viste farver svarer nøjagtigt til de virkelige farver
produkternes farver.
Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at forbrugeren
det er tydeligt, hvilke rettigheder og pligter der gælder for
Accept af tilbuddet er påkrævet. Dette vedrører især:
prisen inklusive skatter;
eventuelle forsendelsesomkostninger;
den måde, hvorpå aftalen skal indgås, og hvilken
der kræves handlinger til dette;
anvendeligheden af fortrydelsesretten eller ej;
betalingsmetode, levering og opfyldelse af aftalen;
betingelsen for at acceptere tilbuddet, eller betingelsen
inden for hvilken iværksætteren garanterer prisen;
størrelsen af taksten for fjernkommunikation, hvis
omkostningerne ved at bruge teknologien til kommunikation
afstanden beregnes på et andet grundlag end det normale
grundtakst for de anvendte kommunikationsmidler
om aftalen arkiveres efter dens indgåelse, og i så fald hvordan forbrugeren kan konsultere den;
den måde, hvorpå forbrugeren, før han indgår aftalen
aftalen, hans præstation i forbindelse med aftalen
kan kontrollere de givne oplysninger og om nødvendigt rette dem; eventuelle andre sprog, som ud over hollandsk er på
aftale kan indgås;
de adfærdskodekser, som iværksætteren har underlagt sig
og den måde, hvorpå forbrugerne bruger disse adfærdskodekser
kan konsulteres elektronisk; og
minimumsvarigheden af fjernsalgsaftalen i tilfælde af en
langsigtet transaktion.
Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, materialetyper.
Artikel 5 – Aftalen
Aftalen skal, med forbehold af bestemmelserne i stk. 4,
indgået på tidspunktet for forbrugerens accept af
tilbuddet og overholdelse af de deri fastsatte betingelser.
Hvis forbrugeren har modtaget tilbuddet elektronisk,
accepteret, bekræfter iværksætteren straks elektronisk
modtagelsen af accepten af tilbuddet. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er blevet bekræftet af den erhvervsdrivende
bekræftet, kan forbrugeren opsige aftalen.
Hvis aftalen indgås elektronisk,
passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for iværksættere
at sikre elektronisk dataoverførsel og sørger for
for et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren elektronisk
kan betale, vil iværksætteren træffe passende foranstaltninger
overhold sikkerhedsforanstaltningerne.
Iværksætteren kan – inden for lovgivningens rammer – holde sig informeret
afgøre, om forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser
mødes, såvel som alle de fakta og faktorer, der er relevante for
en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis
Iværksætteren har god grund baseret på denne undersøgelse
han har ret til ikke at indgå aftalen med angivelse af grunde
at afvise en ordre eller anmodning eller at nægte dens udførelse
at knytte særlige betingelser.
Iværksætteren vil levere produktet eller tjenesteydelsen til forbrugeren
følgende oplysninger, skriftligt eller på en sådan måde, at de kan bruges af
forbrugeren kan opbevare det på en tilgængelig måde på et holdbart datamedie, herunder:
a. besøgsadressen på den virksomhed, hvor forbrugeren kan klage;
b. de betingelser, hvorunder og den måde, hvorpå forbrugeren
kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar
meddelelse om udelukkelse af fortrydelsesretten;
c. oplysninger om garantier og eksisterende eftersalgsservice;
d. de data, der er omfattet af artikel 4, stk. 3, i disse vilkår og betingelser,
medmindre den erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren
leveret før aftalens indgåelse;
e. kravene for at ophæve aftalen, hvis
aftalen har en varighed på mere end et år eller
er af ubestemt varighed.
I tilfælde af en langsigtet transaktion gælder bestemmelsen i foregående afsnit kun for den første levering.
Enhver aftale indgås med opsættende virkning
betingelser for tilstrækkelig tilgængelighed af de relevante
produkter.
Artikel 6 – Fortrydelsesret
Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for
at opsige aftalen uden at give en begrundelse
i 14 dage. Denne betænkningstid starter dagen efter
modtagelsen af produktet af forbrugeren eller en forudgående aftalt dato af
forbruger udpeget og gjort kendt for den erhvervsdrivende
repræsentant.
I fortrydelsestiden skal forbrugeren håndtere produktet med forsigtighed.
produkt og emballage. Han vil kun bruge produktet i det omfang,
udpakke eller bruge i det omfang, det er nødvendigt for at kunne
vurdere, om han ønsker at beholde produktet. Hvis han ønsker at beholde produktet
Hvis forbrugeren benytter sig af fortrydelsesretten, skal han returnere produktet med alle
medfølgende tilbehør og – hvis det er rimeligt muligt – i
returnere den originale stand og emballage til iværksætteren,
i overensstemmelse med de rimelige og klare oplysninger, som iværksætteren har givet
instruktioner.
Når forbrugeren ønsker at bruge sin
fortrydelsesretten, er han forpligtet til at gøre dette inden for 14 dage efter modtagelsen
af produktet, som skal gøres bekendt med den erhvervsdrivende. Forbrugeren skal gøre dette bekendt ved hjælp af en skriftlig besked/
e-mail. Efter at forbrugeren har angivet, at han/hun ønsker at bruge
Hvis kunden ønsker at udøve sin fortrydelsesret, skal han returnere produktet
skal returneres inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise
at de leverede varer er blevet returneret rettidigt, for eksempel pr.
ved hjælp af bevis for forsendelse.
Hvis kunden ikke overholder de i stk. 2 og 3 nævnte vilkår efter udløbet af de i stk. 2 og 3 nævnte vilkår,
har ikke tilkendegivet, at han ønsker at benytte sig af sin
fortrydelsesret, eller produktet ikke er blevet returneret til den erhvervsdrivende
returneret, er købet en kendsgerning.
Artikel 7 – Omkostninger i tilfælde af tilbagekaldelse
Hvis forbrugeren udøver sin fortrydelsesret,
Omkostningerne ved returnering af produkterne er forbrugerens ansvar.
Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil den erhvervsdrivende
dette beløb hurtigst muligt, dog senest 14 dage efter
tilbagekaldelse, tilbagebetaling. Dette er underlagt den betingelse, at
Produktet er allerede modtaget tilbage af onlineforhandleren eller lukket
bevis for fuldstændig returnering kan fremvises.
Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesretten
Den erhvervsdrivende kan udøve forbrugerens fortrydelsesret
udelukke for produkter som beskrevet i stk. 2 og 3.
Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis
iværksætteren har tydeligt angivet dette i tilbuddet, i det mindste i god tid inden aftalens indgåelse.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for
produkter:
a. som er etableret af iværksætteren i overensstemmelse med
forbrugerspecifikationer;
b. som klart er af personlig karakter;
c. som på grund af deres natur ikke kan returneres;
d. som hurtigt kan forfalde eller blive forældet;
e. hvis pris er underlagt udsving på det finansielle marked, som iværksætteren ikke har nogen indflydelse på;
f. for individuelle aviser og blade;
g. for lyd- og videooptagelser og computersoftware
forbrugeren har brudt forseglingen.
h. for hygiejneprodukter, som forbrugeren har
seglet er blevet brudt.
Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for
tjenester:
a. vedrørende indkvartering, transport, restaurationsvirksomhed eller fritidsaktiviteter
skal udføres på en bestemt dato eller i løbet af et bestemt tidspunkt
periode;
b. hvis levering sker med udtrykkelig samtykke fra
forbrugeren er begyndt inden fortrydelsesfristens udløb;
c. vedrørende væddemål og lotterier.
Artikel 9 – Prisen
I den i tilbuddet angivne gyldighedsperiode,
priserne på de tilbudte produkter og/eller tjenester ikke er blevet forhøjet,
bortset fra prisændringer som følge af ændringer i moms
satser.
Som undtagelse fra det foregående afsnit må iværksætteren sælge produkter eller
tjenester, hvis priser er underlagt udsving
det finansielle marked, og hvor iværksætteren ikke har nogen indflydelse ved at tilbyde variable priser. Denne forpligtelse til
udsving og det faktum, at eventuelle angivne priser
Vejledende priser er angivet sammen med tilbuddet.
Prisstigninger inden for 3 måneder efter aftalens afslutning
Aftaler er kun tilladt, hvis de er et resultat af
lovbestemmelser eller bestemmelser.
Prisstigninger fra 3 måneder efter aftalens afslutning
aftaler er kun tilladt, hvis iværksætteren har
har aftalt og:
a. disse er et resultat af lovbestemmelser eller bestemmelser; eller b. forbrugeren har bemyndigelse til at opsige aftalen
sige med virkning fra den dag, hvor prisstigningen
træder ind.
Priserne angivet i tilbuddet om produkter eller tjenester er
inklusive moms.
Alle priser er med forbehold for tryk- og typografiske fejl.
Der tages intet ansvar for konsekvenserne af tryk- og typografiske fejl.
accepteret. I tilfælde af tryk- eller typografiske fejl er den erhvervsdrivende ikke forpligtet til at rette
at levere produktet til den forkerte pris.
Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti
Virksomheden garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne
overholde aftalen, de betingelser, der er angivet i tilbuddet
specifikationer, de rimelige krav til soliditet og/eller
brugervenlighed og datoen for oprettelsen af
aftale gældende lovbestemmelser og/eller
Regeringsbestemmelser. Hvis det er aftalt,
Virksomheden garanterer også, at produktet er egnet til andre
end normal brug.
En garanti ydet af iværksætteren, producenten eller importøren påvirker ikke de lovfæstede rettigheder og krav, som
forbruger på grundlag af aftalen mod
iværksætter kan hævde.
Eventuelle defekter eller fejlleverede produkter skal rapporteres inden for
Skal skriftligt meddeles den erhvervsdrivende inden for 14 dage efter levering
rapporteret. Returnering af produkterne skal ske inden for
original emballage og i ny stand.
Iværksætterens garantiperiode svarer til
producentens garantiperiode. Iværksætteren er dog aldrig
ansvarlig for produkternes endelige egnethed
for hver enkelt ansøgning fra forbrugeren, ej heller for
enhver rådgivning vedrørende brugen eller anvendelsen af produkterne.
Garantien gælder ikke, hvis: Forbrugeren selv har repareret de leverede produkter og/eller
redigeret eller fået repareret og/eller redigeret af tredjeparter;
De leverede produkter er underlagt unormale forhold
udsat eller på anden måde uforsigtigt behandlet eller i
konflikt med iværksætterens instruktioner og/eller på
emballagen er blevet behandlet;
Fejlen er helt eller delvist et resultat af
regler, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte vedrørende
af de anvendte materialers art eller kvalitet.
Artikel 11 – Levering og udførelse
Iværksætteren vil udvise den største omhu
tage ved modtagelse og udførelse
ordrer på produkter.
Leveringsstedet er den adresse, som forbrugeren har angivet.
virksomheden har gjort opmærksom på.
Under hensyntagen til, hvad der er anført i artikel 4 i denne
generelle vilkår og betingelser er angivet, accepterer virksomheden
ordrer med al mulig hast, men senest inden for 30 dage
udføre, medmindre forbrugeren har aftalt en længere periode
leveringstid. Hvis leveringen er forsinket, eller
hvis en ordre ikke kan opfyldes eller kun kan opfyldes delvist
udført, vil forbrugeren modtage dette senest 30 dage efter
han har afgivet ordren. Forbrugeren har i så fald
i tilfælde retten til at opsige aftalen uden omkostninger og retten til enhver form for kompensation.
I tilfælde af opløsning i overensstemmelse med foregående afsnit skal iværksætteren
det beløb, som forbrugeren har betalt, hurtigst muligt
men senest 14 dage efter afbestilling, refusion.
Hvis levering af et bestilt produkt viser sig umulig,
iværksætteren vil gøre alt for at levere en erstatningsartikel
skal stilles til rådighed. Senest ved levering vil dette være tydeligt og
blive informeret på en forståelig måde om, at en erstatningsartikel vil blive
leveret. Fortrydelsesretten gælder ikke for erstatningsvarer.
er udelukket. Omkostningerne ved enhver returforsendelse er
på iværksætterens bekostning.
Risikoen for beskadigelse og/eller tab af produkter ligger hos
med den erhvervsdrivende indtil leveringstidspunktet til forbrugeren eller en tidligere udpeget og til den erhvervsdrivende meddelt
repræsentant, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Artikel 12 – Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse
Aflysning
Forbrugeren kan indgå en aftale, der er på ubestemt tid
indgået og som sigter mod regelmæssig levering af produkter
(inklusive elektricitet) eller tjenester, når som helst
annullering i overensstemmelse med de aftalte vilkår
opsigelsesregler og en opsigelsesfrist på højst én
måned.
Forbrugeren kan indgå en aftale for en bestemt periode
indgået og som sigter mod regelmæssig levering af produkter
(herunder elektricitet) eller tjenester, når som helst mod
opsige den tidsbegrænsede periode ved periodens udløb under hensyntagen til
aftalte opsigelsesregler og et opsigelsesvarsel på højst en måned.
Forbrugeren kan bruge de oplysninger, der er nævnt i de foregående afsnit
aftaler:
opsige når som helst og ikke være begrænset til opsigelse på et
et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
i det mindste annullere på samme måde, som de blev givet af ham
indgået i;
altid opsige med samme opsigelsesvarsel som iværksætteren for
har fastsat for sig selv.
Udvidelse
En aftale indgået for en bestemt periode og som forlænges
til regelmæssig levering af produkter (inklusive strøm)
inkluderet) eller tjenester, må ikke stiltiende forlænges eller
fornyet for en vis periode.
Som en undtagelse fra det foregående afsnit kan en aftale, der
en bestemt periode er indgået, og som omfatter regelmæssig stiltiende levering af dagblade, ugeblade og blade
blive
forlænges i en bestemt periode på op til tre måneder, hvis
forbrugeren denne forlængede aftale ved udgangen af
forlængelse kan opsiges med et varsel på højst én
måned.
En aftale indgået for en bestemt periode og som forlænges
kun til regelmæssig levering af produkter eller tjenester
stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis
forbrugeren kan til enhver tid opsige aftalen med en opsigelsesfrist på
højst en måned og et opsigelsesvarsel på højst tre
måneder, hvis aftalen har til formål at regulere, men
mindre end én gang om måneden, levering af daglige nyheder og
ugeblade og magasiner.
En kontrakt med en tidsbegrænset varighed indtil den planlagte
levering af dagblade, nyhedsaviser og ugeaviser og
magasiner (prøve- eller introduktionsabonnement) er ikke
fortsættes lydløst og slutter automatisk efter afslutningen af
prøve- eller introduktionsperiode.
Varighed
Hvis en aftale har en varighed på mere end et år,
forbrugeren kan til enhver tid opsige aftalen efter et år
opsigelsesvarsel på højst én måned, medmindre
rimelighed og billighed taler imod opsigelse før udløbet af den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, der skyldes forbrugeren, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de oplyste betalingsoplysninger til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en fastsat frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, der skyldes forbrugeren, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en fastsat frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de oplyste betalingsoplysninger til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn udsætte leveringen af produkterne gratis i den aftalte periode.
Artikel 13 – Betaling
Medmindre andet er aftalt,
Beløb, som forbrugeren skylder, skal betales inden for 7
arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omhandlet i
Artikel 6, stk. 1. I tilfælde af en aftale om at levere en
service, denne periode begynder efter forbrugeren har modtaget bekræftelse
modtaget fra aftalen.
Forbrugeren har pligt til at rette eventuelle unøjagtigheder i de givne oplysninger eller
at indberette de betalingsoplysninger, der er givet, til iværksætteren uden forsinkelse.
I tilfælde af manglende betaling fra forbrugeren har den erhvervsdrivende
med forbehold af juridiske begrænsninger, retten til forudgående
at opkræve rimelige omkostninger, som forbrugeren er bekendtgjort
at tage.
Artikel 14 – Klageprocedure
Klager over aftalens opfyldelse skal indgives inden for 7
dage indsendes fuldt ud og tydeligt beskrevet til
iværksætteren, efter at forbrugeren har opdaget manglerne
bemærket.
Klager indsendt til iværksætteren vil blive behandlet inden for en frist
inden for 14 dage fra modtagelsen.
Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid,
modtages af iværksætteren inden for 14 dage
svarede med en bekræftelse på modtagelsen og en angivelse af hvornår
Forbrugeren kan forvente et mere detaljeret svar.
Hvis klagen ikke kan løses ved gensidig aftale
der opstår en tvist, som er underlagt tvistbilæggelsesproceduren.
En klage suspenderer ikke iværksætterens forpligtelser,
medmindre den erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.
Hvis en klage findes berettiget af iværksætteren,
Den erhvervsdrivende kan efter eget skøn erstatte eller reparere de leverede produkter uden beregning.
Artikel 15 – Tvister
Om aftaler mellem iværksætter og forbruger
som disse generelle vilkår og betingelser gælder for, er
udelukkende hollandsk lov gælder. Selv hvis
forbrugeren bor i udlandet.